czwartek, 26 maja 2016

"Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" L.Walton



Polski Tytuł: "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender"
Oryginalny Tytuł: "The Strange and beautiful Sorrows of Ava Lavender"
Autorka: L.Walton
Ilość stron: 298
Wydawnictwo: SQN
Kategoria: literatura młodzieżowa
Cena z okładki: 34,99
Ocena: 10/10


Książka która zachwyciła wszystkich i nawet mnie, bo tak przedziwnej historii rodzinnej nigdy nie słyszałam.

Ava to wyjątkowa dziewczyna, urodzona ze skrzydłami. Od kąt pamięta uważana była przez ludzi za dziwoląga, ptaka, raz nawet ktoś ją nazwał aniołem. Pochodzi z dość nietypowej rodziny w której pokochanie kogoś powoduje wiele problemów. Historia jej rodziny jest sama w sobie przedziwna i tajemnicza. Z powodu jej cudowności matka nie pozwala jej opuszczać rodzinnego domu, jednak dziewczyna łamie ten zakaz. Kiedy zbliża się magiczna noc przesilenia letniego wisi nad nią straszliwe niebezpieczeństwo, któremu chce zaradzić jej brat.
Czy uda odnaleźć się prawdziwą miłość? Czy ludzie wreszcie zrozumieją, że jest tylko zwykłą dziewczynką?

"Miłość potrafi zrobić z nas głupców"

Książka od początku zadziwia i powoduje uzależnienie. Początkowa historia jej rodu jest tak nie jasna i zarazem zadziwiająca. I to straszne jak "klątwa" Miłości może zebrać takie żniwo. Śmierć całej rodziny babci Avy przez jedno uczycie jest niewyobrażalne.

Później przechodzimy do historii jej mamy, która tak samo jest przedziwna i jak w przypadku jej wujka i cioć też miłość powoduje jej upadek. Wydaje mi się że tak naprawę nie chroni swoich dzieci przed światem zewnętrznym tylko przed uczuciem, które powoduje śmierć jej rodziny.

Psychopatyczny pobożny sąsiad widzący w Avie anioła, mający brudne myśli na jej temat, tak wątek szczególnie mi się spodobał. Choć pod koniec jest straszny i niewyobrażalnie brutalny.

Henry brat bliźniak z dość dziwnym nawykiem nic nie mówienia. Wie co się stanie i próbuje ostrzec rodzinę przed katastrofą. Rozmawia z duchami i jest powodem rozpaczy matki liczącej na to że choć jedno z jej dzieci będzie normalne.

Zakończenie niszczy i to dosłownie Leslye wie jak zniszczyć czytelnikowi życie i spowodować depresję. Polecam , ale nie czytać w szkole.

:*

4 komentarze:

  1. Kolejna pozytywna recenzja:)mam wielki czytelniczy apetyt na ta książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę w końcu przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam ją już jakiś czas temu i jestem w niej zakochana aż do teraz! Cudowna, klimatyczna i niesamowicie wciągająca opowieść :) Całkiem inna i bardzo emocjonująca mimo wszystko.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń