sobota, 1 października 2016

"TEASE" A.Maciel


Polski Tytuł: "TEASE"
Oryginalny Tytuł: "TEASE"
Autorka: A.Maciel
Ilość stron: 345
Wydawnictwo: Muza
Kategoria: new adult
Cena z okładki: ---
Ocena: 6/10

Wiem długa przerwa, ale nie znalazłam czasu na przepisywanie moich wypocin na komputer i teraz przygotowuję dla was kilka postów.

"Ja jej nie zabiłam..."

Sara Wharton dziewczyna popularna w szkole, choć tak naprawdę żyje w cieniu swojej przyjaciółki Brille, ma też wspaniałego chłopaka Dylana. Kiedy kilka dni po rozpoczęciu roku szkolnego dołącza do ich szkoły Emma Putnam obie dziewczyny zmieniają jej życie w piekło. Dylan staje po stronie Emmy przez co zrywa z główną bohaterką. Brille wpada na plan zniszczenia do reszty Emmy, na co początkowo nie zgadza się Sara. Jednak kiedy dochodzi do najgorszego, świat dziewczyny staje na głowie, bo sądu, rozprawy, poprawczaka nie było w planach Sary.

Zacznijmy od tego, że książka jest oryginalna, bo nie opowiada o zakompleksionej dziewczynie obrażanej przez rówieśników, która załamana doszczętnie popełnia samobójstwo (choć nie czytałam takiej książki, jeśli znacie jakąś podajcie w komentarzu tytuł). Tylko z perspektywy gnębicieli i konsekwencji ich czynów po tak desperackim czynie ofiary. Ta powieść pokazuje jak zwierzyna staje się ofiarą i  w jaki sposób zachowują się ludzie tylko, by nie oberwać najbardziej.

Styl autorki jest dobry, ale nie mogłam długo się wbić w powieść, a same skoki czasowe, które normalnie uwielbiam w tym przypadku mnie denerwowały i często je mijałam, choć miały one bardzo duże znaczenie w zrozumieniu winy Sary i jej znajomych. Książka zawiera kilka schematów, ale nie są one aż tak kujące w oczy, by powodować niesmak.

Obserwujemy też w lekturze zmianę osobowości Sary w czym pomagały nam te nieszczęsne skoki czasowe, jednak oprócz jej zmiany widzimy zmiany zachodzące w jej rodzinie. Mamy też przykład braku zrozumienia sytuacji przez znajomych Sary, olewanie sobie tego i pokazanie ich braku odpowiedzialności za swoje czyny.

Książka choć jest dosyć oryginalna mnie osobiście nie zachwyciła. Często powodowała u mnie dezorientacje przez skoki czasowe, ale też lekkie zniesmaczenie. Jest cienka, co pozwala nam na czytanie jej w roku szkolnym.

Uważam także, że niesie ona jakiś morał i otworzy nam oczy w tym roku szkolnym na problem mobbingu i szykanowania innych.

Nie zamykaj oczu na problemy innych!

Pozdrawiam :D


5 komentarzy:

  1. Lubię takie powieści. Już wcześniej o niej słyszałam, jednak jeszcze nie miałam okazji, by przeczytać. Może kiedyś jak przypadkiem na nią trafię, przeczytam.
    Pozdrawiam, Nat z osobliwe-delirium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o książce, ale fabuła wydaje się być oryginalna. Może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tę książkę i pisałam o niej u siebie. Uważam, że w bardzo dobry sposób pokazuje problem. Jest świetnie napisana i naprawdę budzi emocje. Będę ją polecać każdemu i chętnie przeczytałabym coś podobnego. Może znasz jakiś tytuł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nic podobnego nie znalazłam jak do tej pory, ale też chętnie przeczytałabym coś jeszcze w tej tematyce :D

      Usuń
  4. Hm, mam trochę mieszane uczucia. Opis mnie zachęcił, potem czytając dalej trochę się zniechęciłam. Ale kto wie, może kiedyś po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń