wtorek, 21 czerwca 2016

Tydzień z zajeszka.books: "Szklany Tron" S.J.Maas



Polski Tytuł: "Szklany Tron"
Oryginalny Tytuł: "Throne of Glass"
Autorka: Sarah J. Maas
Ilość stron: 512
Wydawnictwo: UROBOROS
Kategoria: fantastyka
Cena z okładki: 36,90
Ocena: 8/10

Książka nad której zakupem głowiłam się dość długo, a później nigdzie nie mogłam dostać. Udało się jednak i nie żałuje zakupu.

Celaena przez fatalny błąd trafia do kopalni soli w Endovier. Jest jedną z najlepszych zabójców w kraju. Kiedy odbywa się turniej na Królewskiego Obrońcę książę Dorian proponuje jej uczestnictwo w nich. Dziewczyna w ten sposób trafia do miejsca w którym musi walczyć o życie. Jednak może w tym namieszać tajemniczy zabójca uczestników, pradawne moce i trucizny. Czy Celaena zdoła nie stać się ofiarą tylko Obrońcą?

 Książka tak strasznie wciąga, że nie można się od niej oderwać. To jak autorka opisała uczucia bohaterki i jej tęsknotę za domem którego ledwo pamięta jest przecudowne. Choć czasami zbyt rozległe, muszę się też przyczepić do tego, że spodziewałam się bohaterki twardej i nieugiętej, a dostałam w niektórych momentach była ona rozchichotaną nastolatką, która ciągle ma zarumienione policzki.

Postać Doriana wyrwała na mnie słabe wrażenie choć opis był nawet ciekawy, ale stawał się on dość często schematycznym księciem podrywaczem. Najlepszą postacią zaś był Chaol jak na swoje stanowisko zachowywał się jak powinien był oziębły z początku dla bohaterki i z czasem zaufał jej.

Ta starożytność wmieszana w historię nadaje jej klimat i pewnego rodzaju tajemniczości. Kto jest tajemniczym złem zabijającym uczestników, jest po części banalnie proste, ale ja osobiście z początku obstawiałam kogoś innego.

Świat przedstawiony jak dla mnie w dziesiątkę, nawet spodobała mi się wzmianka o tych maleńkich stópkach i kwiatkach na początku. Bardzo zaciekawiła mnie postać księżnej.

Podsumowując #TeamChaol i czekajcie na kolejne recenzję bo to nie koniec mojej historii z tą powieścią :D 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz