niedziela, 6 marca 2016

"Co ze mnie zostało" K.Zhang


Polski Tytuł: "Co ze mnie zostało"
Oryginalny Tytuł: "What's Left of Me"
Autorka: K.Zhang
Ilość stron: 397
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Kategoria: science fiction
Cena z okładki: 37,90
Ocena: 5/10

O książce swego czasu było głośno. Przeczytałam ją dość dawno, bo na początku lutego, ale przez znane wam już zrządzenie losu nie mogłam jej zrecenzować.

Jedno ciało, dwie dusze.
Eva i Addie znają się od zawsze, są z sobą od początku i powinny się rozdzielić w wieku dziecięcym, jednak ich więź jest zbyt mocna i tak się nie staje. Świat w którym żyją nie zgadza się na życie takich osób jak one, więc Eva ukrywa się w świadomości ich wspólnego ciała. Dziewczyny które przez swoje życie zwiedziły więcej szpitali niż ktokolwiek, boją się, że ktoś odkryje ich sekret i zamknie je w ośrodku dla hybryd. Okłamują społeczeństwo do póki nie poznają Hally i jej brata Devona. To zmienia ich życie i wprowadza do niego zamęt. Jednak czy przetrwają obie to tylko ich decyzja...

Cudowna okładka, przecudowne recenzje i wspaniały zwiastun spowodowały, że moja chęć na przeczytanie tego dzieła, była tak wielka, że mój zawód tą publikacją tak bardzo mnie zdołował.
Nie wiem co bardziej mi się nie podobało w tej książce: przewidywalność, czy szablonowa akcja.

Choć było tam coś nowego, coś więcej. W raz z zagłębianiem się w tą lekturę coraz bardziej czułam, że gdzieś już spotkałam dany wątek. Książka strasznie mi się dłużyła i nie mogłam wbić się strasznie w akcję tego dzieła. Mijałam niektóre akcje, bo tak strasznie mnie nudziły i zwiększały moje negatywne emocje.

Eva, bohaterka stworzona by jej na początku współczuć, a na koniec podziwiać jej bohaterstwo i oddanie sprawie, po prostu brzydkie kaczątko staje się łabędziem... Wszechobecny szablon.

Addie, zła siostra Kopciuszka. Postać stworzona idealnie, by irytować i nienawidzić. Choć jak dla mnie jedyna osoba w tej książce z racjonalnym myśleniem i twardo stąpająca po ziemi. :D

Tak wiem recenzja polecająca książka...ale jak czytam na tej książce opinie to zastanawiam się czy czytałam odpowiednią książkę, może błąd wydruku i dali mi jakiś inny środek...Zastanawiające.

Więc ja nie polecam tej książki, no chyba, że ktoś nie wymaga od książek zbyt wiele i lubi szablonowe zachowania.
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz